ساعت گارمین Epix 2 Pro و Fenix 7 Pro در قابلیت های خود تقریباً مشابه هستند، تفاوت اصلی آن‌ها در صفحه نمایششان است. گارمین Epix از صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برد در حالی که سری Fenix از نمایشگرهای Memory-In-Pixel (MIP) استفاده می کند که به خصوص در حالت همیشه روشن، مصرف انرژی بیشتری دارند.

با نگاهی به مدل‌های 47 میلی‌متری، ساعت گارمین Epix 2 Pro می‌تواند تا 16 روز در حالت اسمارت واچ شارژ نگه دارد و در صورتی که حالت نمایشگر همیشه روشن را فعال کرده باشید، 6 روز به شما باطری خواهد داد. ردیابی GPS باطری ساعت را در 42 ساعت و 32 ساعت در صورت فعال کردن حالت چند باندی دقیق‌تر جی پی اس، دوام می‌آورد. ساعت گارمین Fenix 2 Pro وعده 22 روز عمر باطری، 73 ساعت در حالت استفاده از ردیابی GPS و 48 ساعت با فعال کردن حالت جی پی اس چند باندی را می‌دهد.

مدل‌های بررسی شده ساعت گارمین دارای سلول خورشیدی در صفحه ساعت هستند. همچنین تمامی مدل‌ها دارای 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند که می‌توان از آن برای نقشه‌های آفلاین و همچنین موسیقی آفلاین استفاده کرد. به علاوه، GPS چند باند در دو مدل ساعت گارمین وجود دارد. در حالی که چند باندی بودن جی پی اس و 32 گیگ فضای ذخیره‌سازی در گذشته منحصر به لایه Sapphire بود.

شما هنوز هم می‌توانید نسخه فانتزی Sapphire را انتخاب کنید که هم شیشه جلویی را تغییر می‌دهد و هم یک قاب تیتانیوم دارد (بدنه در هر دو ساعت گارمین از پلیمر تقویت‌شده با الیاف ساخته شده است). حاصل اضافه شدن این قابلیت ارتقاء 100 دلاری قیمت را به همراه داشته است.

تغییر دیگر آنست که در حال حاضر همه مدل‌ها دارای چراغ قوه هستند، حتی مدل‌های 42 میلی‌متری. دارای دو LED سفید و یک LED قرمز هستند که می‌توان از این چراغ قوه در شب هنگامی که می دوید استفاده کنید. گزینه چراغ قوه قابلیتی است چراغ قوه قابلیتی است که قبلا فقط در ساعت گارمین مدل Fenix 7X 51 میلی‌متری وجود داشته است.

ساعت گارمین Fenix 7 Pro و Epix 2 Pro دارای سنسور ضربان قلب اپتیکال کاملاً جدید (Elevate V5) می‌باشند. برخی تغییرات نرم‌افزاری همانند نقشه‌های سایه دار، پوشش‌های آب و هوایی، حالت تقسیم صفحه (نمایش هر دو نقشه و معیارهای عملکرد)، امتیازات جدید Endurance و Hill و غیره شاما این دو مدل می‌شود.

مشخصات Garmin Epix 2 Pro در مقابل Fenix 7 Pro